Geen geld - Reisverslag uit Kololi, Gambia van Rolande Kempenaar - WaarBenJij.nu Geen geld - Reisverslag uit Kololi, Gambia van Rolande Kempenaar - WaarBenJij.nu

Geen geld

Door: Rolande

Blijf op de hoogte en volg Rolande

17 Februari 2015 | Gambia, Kololi

De meeste Gambianen hebben weinig geld. Er is niet veel werk en er valt dus weinig te verdienen. Vandaag een schrijnend voorbeeld. Twee dagen geleden kwam er een vrouw op de medische post met een miskraam. Ze wordt door gestuurd naar de SOS poli voor nader onderzoek. Die poli is behoorlijk ver blijkbaar en onderweg valt de vrouw flauw. Ze gaan met een taxi verder. De man kan die net betalen maar heeft daardoor niet meer genoeg geld voor de kliniek en de echo. Daarom verkoopt hij daar z'n kleren. Nadien krijgt ze medicijnen voor geschreven maar die zijn daar zo duur dat hij bij ons komt of hij ze hier op het Health Center kan krijgen. Eigenlijk heeft hij er geen geld voor. De vrouw is thuis gebleven want te zwak om het hele eind te komen lopen. Bijna een uur! Het verdriet straalt uit de man z'n ogen en de tranen staan in die van mij. Ik kan niet anders dan zeggen dat ik de medicijnen zal betalen. Een dankbaar God bless you en nu tranen is zijn ogen zijn de reactie. En als je dan bedenkt dat de medicijnen in totaal voor mij 100 Dalasi dat is € 2,-- kosten!!! Opnieuw voel ik mij beschaamd voor mijn rijkdom!

  • 17 Februari 2015 - 22:33

    Riektje:

    De volgende medicijnen zijn voor mijn rekening!

  • 17 Februari 2015 - 23:05

    Gretha:

    Oh rolande wat een verhaal, snap dat dit heel schrijnend is, kunnen wij ons niet voorstellen.

  • 18 Februari 2015 - 11:28

    Anna:

    Wat een goed idee van Riektje!
    Je verhaal schokt mij ook. Heb je bankrekeningnummer waar ik een bedragje kan storten. Dat is daar heel welkom volgens mij. Zou fijn vinden als de vader zijn kleding kan kopen.
    Super om je te volgen wens je alle goede.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Gambia, Kololi

Rolande

Getrouwd, drie zonen. Verloskundige.

Actief sinds 01 Jan. 2015
Verslag gelezen: 225
Totaal aantal bezoekers 11792

Voorgaande reizen:

06 Februari 2015 - 06 Maart 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: